Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с компресора на климатика на 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с компресора на климатика на 147

    Здравейте,
    явно жегите не понесоха добре на Алфата. Колата е 147 1.9 JTD. Отдавна не съм и сипвал фреон и обмислях тези дни да отида. Но днес ми направи впечатление, че като е пуснат климатика двигателя се мъчи и компресора просто не иска да включи. При изключен климатик този звук липсва. Качил съм клипа долу, за да се ориентирате горе долу от звука. Радиатора е сравнително чист, има няколко боклука, но не е запушен със сигурност. От какво може да е проблема?

    http://vbox7.com/play:79eb193e33

  • #2
    Първоначално публикувано от MJ23 Покажи съобщение
    Здравейте,
    явно жегите не понесоха добре на Алфата. Колата е 147 1.9 JTD. Отдавна не съм и сипвал фреон и обмислях тези дни да отида. Но днес ми направи впечатление, че като е пуснат климатика двигателя се мъчи и компресора просто не иска да включи. При изключен климатик този звук липсва. Качил съм клипа долу, за да се ориентирате горе долу от звука. Радиатора е сравнително чист, има няколко боклука, но не е запушен със сигурност. От какво може да е проблема?

    http://vbox7.com/play:79eb193e33
    Това болднатото не го разбрах. Щом двигателят се мъчи и се появява по-различен звук, когато климатикът е включен, значи компресорът все пак е зацепен (включен).

    Какво означава тогава "компресора просто не иска да включи"


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Означава, че толкова и разбирам Целият проблем идва от този звук, който се чува на клипа.

      Comment


      • #4
        Ако е сигурно това, че звукът го има само при пуснат климатик, това вероятно означава:

        1 - Компресорът се включва.

        2 - В системата има някакво количество газ. Иначе компресорът не би се включил.

        Звукът може да е от разбит компресор, но може и да е от електрическия съединител, който започва да трака или приплъзва.

        Накратко - трябва да се разглоби за да се разбере, къде точно е проблемът.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:05.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Накратко като техически неграмотен тип, да я закарам на майстори, които разбират от това. Благодаря за съвета!

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от MJ23 Покажи съобщение
            Накратко като техически неграмотен тип, да я закарам на майстори, които разбират от това. Благодаря за съвета!
            Най-добре при майстор на климатици. Той, освен всичко останало ще може да премери изходното налягане на компресора и по това да се ориентира, дали се касае за разбит лагер, съединител или проблем в самия компресор.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Закарах я, оказа се че имам 430 гр. фреон при 600. Отделно от водния радиатор ми тече антифриз... Сложиха някаква течност да я карам на пуснат климатик 1 седмица и да я закарам и да проверят вече от какво е проблема.

              Comment


              • #8
                430 от 600 е 2/3 пълно, което означава , че нямаш теч на фреон и проблема е както са описали колегите по-горе - нещо разбито. Иначе това количество е достатъчно да работи климатика.
                Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                Peugeout 2.2 HDI 133+++
                Alfa 159 +++ next

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ivo_63 Покажи съобщение
                  430 от 600 е 2/3 пълно, което означава , че нямаш теч на фреон и проблема е както са описали колегите по-горе - нещо разбито. Иначе това количество е достатъчно да работи климатика.
                  Аз пък се чудя как така при една затворена система , ще липсва 1/3 от Фреона и да няма теч.
                  Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Ами като не му правиш ревизия с години, винаги има загуби. Като не даваш 20-30 лв годишно за ревизия и допълване на 5-6 година даваш 300 лв и готово.
                    Иначе ако има теч фреона си заминава за доста късо време.
                    Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                    Peugeout 2.2 HDI 133+++
                    Alfa 159 +++ next

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ivo_63 Покажи съобщение
                      Ами като не му правиш ревизия с години, винаги има загуби. Като не даваш 20-30 лв годишно за ревизия и допълване на 5-6 година даваш 300 лв и готово.
                      Иначе ако има теч фреона си заминава за доста късо време.
                      Явно има различно разбиране за думичката ТЕЧ.Факт е че има липса на фреон.Щом трябва всяка година да се дозарежда значи има проблем.Друг е въпроса да ли искаме да се изръсим повече пари за ремонт или да си дозареждаме. Масово се прави второто.
                      Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Фреона има много малки молекули, които минават през стените на гумените маркучи и затова при колите има загуби в течение на годините.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Фреона има много малки молекули, които минават през стените на гумените маркучи и затова при колите има загуби в течение на годините.
                          Това ми е ясно.Но ще се съгласиш ли с това обяснение че ако трябва всяка година да дозареждаш 100-150-200 гр. Е нещо нормално ?На моята всяка пролет и слагам 150-200гр. Знам къде ми е проблема, но ме мързи да си го отстраня. Определено не е в маркучите.
                          Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                            Това ми е ясно.Но ще се съгласиш ли с това обяснение че ако трябва всяка година да дозареждаш 100-150-200 гр. Е нещо нормално ?На моята всяка пролет и слагам 150-200гр. Знам къде ми е проблема, но ме мързи да си го отстраня. Определено не е в маркучите.
                            Зависи колко са качествени маркучите, 200 грама е твърде много. Последно зареждах фреон преди 5 години и си работи идеално. Преди да я заредя работеше добре и след зимата вече не беше добре, все едно беше изтекъл фреона, а системата имаше налягане. И я вакуумирахме, сложихме кантара, наляхме фреон и масло и си работи до сега.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              В инструкцията пише - на всеки 2 години- дозареждане, разбира се има късметлии които дозареждат 100 гр на 10 години.
                              Иначе колегата е обяснил за молекулите, но който има клима с плазмена защита на маркучите няма от какво да се притеснява.
                              Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                              Peugeout 2.2 HDI 133+++
                              Alfa 159 +++ next

                              Comment

                              Working...
                              X